Oyun

Stalker 2 için Yeni Optimizasyon ve Hata Yaması 1.0.2 Yayınlandı

Stalker 2 ilk çıktığında Steam üzerinde çok olumlu yorumlar aldı. Fakat oyunu aldıktan sonra ilk deneyimlerim hiç de olumlu değildi. Sürekli bir optimizasyon ihtiyacı ve hatalar silsilesi “sadece bende mi var?” diye yorumlatırken, bu konuda çok yalnız kaldığımı düşündüm. Şimdi ise Stalker 2 optimizasyon ve hata yaması 1.0.2 yayınlandı.

Güzel Haber: Geliştiriciler Hata Olduğunu Kabul Etti!

Stalker 2 maalesef optimizasyonu “bence” çok kötü bir oyun. Akıcılık deseniz yok. Bunu körü körüne eleştirmek için söylemiyorum. Gerçekten öyle. Hatta bir ara bu kadar olumlu yorumu nasıl aldı diye kendi kendime çok sordum. Birileri sanırım iyi pazarlamasını yaptı. Neyse, orası ayrı bir konu.

Güzel haber ise geliştiriciler oyunda hata olduğunu ve optimizasyon sıkıntılarının olduğunu kabul ederek iki farklı güncelleme yayınladı. İlki 12.2 GB gibi büyük bir güncelleme oldu. İkincisi ise ortalam 464 MB civarı bir şeydi daha az önce tamamladım.

Peki bu güncellemeler ile Stalker 2 için neler değişti?

Bölüm ilerlemesine engel olan hatalar
  • “Sınırda” isimli görevde ikinci dalga ortaya çıkmıyordu. Bu soruna neden olan ve ilerlemeyi engelleyen problem düzeltilmiş. Bazı insanlara kafayı yedirmişti.
  • “Küçük bir olay” isimli görevde ise ölü olarak ilerlemek gerekirken yine hatadan dolayı bölümü geçemiyorduk. Bu da düzeltilmiş.
  • “Eski günlerdeki gibi” görevinde de elimize fünyeyi alıp adada fünyeyi kurunca takılıp kalıyordu. Bu da yine ilerlemeyi engelliyordu. Bu sorun da ortadan kalkmış.
  • Kimya Fabrikası bölgesinde keşif yaparken “All that is left” görevini yapamıyorduk. Başarılı şekilde tamamlattırmıyordu. Bu problem de düzeltildi.
  • “Down Below” isimli görevi yaparken düşmanlar bizim ulaşabileceğimiz yerlerde maalesef çıkmıyordu. Öldüremediğimiz için de yine ilerleyemiyorduk. Bu problem de giderildi.
  • “Gerçeğin Vizyonları” isimli görevde de bazen kaybolma sorunları yaşanıyordu. Bu sorunun da düzeltildiği gelen bilgiler arasında.

Yapay zeka düzenlemeleri

Oyunun kendi yapay zekası ile de mücadele etmek gerekiyordu bazen. Belki denk gelmişsinizdir NPC’lerin saçma sapan hareketlerine.

  • Barınak yakınlarında kafasına göre sıkışıp ölen NPC grupları düzelmiş durumda.
  • Burer’in “Telekenzi” yeteneği için ses efekti kayboluyordu. Ses efekti geri gelmiş.
  • Yine Burer’in elinden görev öğesini düşürebildiği sorun düzeltilmiş.
  • Oyunu uzun süre oynadığınızda NPC’lerin yoğun olduğu yerlerde ve konumlarda performans sıkıntıları yaşanıyordu. Bellek yetmiyordu ve çökmeler yaşanabiliyordu. Bu soruna neden olan optimizasyon güncellemeleri de yapıldı.
  • NPC’ler öldükten sonra bazen uçmaya başlıyordu. Çok troll ama gerçek. Bu sorun da düzeldi.

İlgili Yazı
Optimizasyon Düzenlemeleri
  • Oyunda herhangi bir silah ile dürbün açıp nişan alırken NPC veya mutantların görüş alanında belirmesi sorunu düzelmiş. Saçma ve korkutucuydu.
  • Bazen kamera açısında oluşması gereken fakat oluşamamış yangın görsel efektleri düzeltildi. Yanıyor gibi görünüyor ama yanmıyordu.
  • Sistemlerin ram sızıntıları ve EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION hatası ile birlikte yaklaşık 100 farklı çökme sorunu düzeltildi.

Savaş Hataları

Oyun oynarken bazı hataların olmaması gerektiğine denk gelmiş olabilirsiniz. Gereksiz silah ağırlıkları gibi. Burada da yeni ayarlamalar yapılmış.

  • Tarayıcı ağırlığı ve benzer görev öğelerinin ağırlıkları azaltılmış.
  • Kan Emici saldırı korumasının derecesi düşürülmüş.
  • Burer’in canının orta derecede azaltıldığını görüyoruz.
  • Domuz HP’sinin de orta derecede azaltıldığı bilgiler arasında. Gereksiz mermi harcatıyordu.
  • Yaban domuzuna ateş ettiğinizde eğer kafa vuruşu yapıyorsanız tek yemesi gerekirken, bir şey yokmuş gibi devam ediyordu. Artık kafadan vurunca %100 canı gidiyor.
  • Herhangi bir NPC’nin uzuvlarına ateş ettiğinizde aldıkları hasarlar arttırılmış.
  • Silahla yakın dövüşe girerseniz mesafe artık daha da arttırıldı. Yani biraz daha uzaktan hasar verebileceksiniz. Önceden içine girmek gerekiyordu.
  • Bıçakla yakın dövüş mesafesinin de arttırıldığı notlar arasında.

Oyun Ayarlarındaki Hatalar
  • NVIDIA Reflex açtığınızda “kaydet” demenize rağmen aktif olmuyordu. Bu sorun düzeltildi. Artık Reflex düzgün çalışıyor.
  • Shader derleme ekranında alt kısımlarda okunamayan metinlere denk gelmiş olabilirsiniz. Hah, artık onlar okunabiliyor.

Dünya Üzerindeki Hatalar
  • NPC’lerle ilk karşılaşmalardaki garip NPC davranışları düzeltildi. Buralardan bir kaç komik klip almıştım. Yakında herkes sosyal medyada paylaşır bu durumları.
  • Fırtınalı havalarda ses dengesi bir garipti. Buralarda da iyileştirme yapılarak ses seviyesi arttırılmış.
  • Küre, Kimyasal Tesis ve Askeri Üs alanlarında titreyen dokular vardı. Artık yok.
  • Bu ve bunun gibi toplam 50 farklı hata düzeltilmiş.

Stalker 2 aslında genel olarak epey bir optimizasyon ve hata düzeltmelerine odaklanarak üzerine çalıştığı yeni yamayı yayınlamış. 12 GB dosya boyutu epey kapsamlı çünkü. İlk başta görünce “woah” dedim ama yapılan güncellemeler ile ufak bir oyun daha yazılırmış.

Bakalım Stalker 2 optimizasyon problemleri devam edecek mi, FPS oranları düzelecek mi deneyimlemeye devam edeceğim. RTX 3080’li bir sistem kullanıyorum. Donanım aslında çok iyi. Fakat böyle bir sistemde bile düşük FPS almak insana koyuyordu. Siz de karşılaştığınız hatalar varsa yorumlara yazın.

Taner AYDOS